شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
نشست سیاسی

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی در اراک گفت: دشمنی غرب با ایران، بر سرِ ایرانِ قوی است و انقلاب اسلامی سد محکمی برسرِزیاده خواهی آنان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، به همت مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اراک، نشست سیاسی با موضوع بررسی شرایط منطقه با حضور آقای بیات کارشناس مسائل سیاسی و با حضور طلاب در این مدرسه برگزار شد.

آقای بیات بیان کرد: یک کشور برای موفقیت، نیازمند مؤلفه های قدرت است و یکی از شاخصه های قدرت، وسعت کشور و سرزمین است.

وی افزود: دومین مؤلفه قدرت، جمعیت و دانش یک کشور می باشد و با توجه به اینکه ایران از قدیم الایام مهد علم و دانش بوده، حضور دانشمندانی مثل خواجه نصیرالدین طوسی، ابوریحان و.... چشمگیر بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی در اراک تصریح کرد: بعد از ورود اسلام به ایران، ایران پیشرفت زیادی داشته، چون نگاه اسلام به علم یک نگاه متفاوت بود، همان طور که حضرت علی علیه السلام در حدیثی می فرمایند: العلم سلطان، علم و دانش قدرت است هر که داشته باشد قدرتمند می شود و هر که نداشته باشد سلطه پذیر خواهد شدـ

بیات اظهار داشت: در زمان پادشاهی پادشاهانِ ایران، مؤلفه های قدرت ایران رو به زوال رفته بود، و بیشتر قسمت های سرزمین ایران به کشورهای دیگر واگذارشد.

وی در ادامه گفت: دشمنی غرب با ایران، سرِ ایرانِ قوی است و انقلاب سد محکمی برسرِزیاده خواهی آنان بود. جنگ تحمیلی آغاز شد و به جای تسلیم و سازش تبدیل به گفتمان مقاومت شد.

بیات اظهار داشت: با گفتمان مقاومت کشور ایران در زمان جنگ تحمیلی تقسیم نشد و این مقاومت تبدیل به مقاومت فعال شد.

وی افزود: آمریکایی ها وقتی به افغانستان رفتند همه نظرات این بود که آمریکا بعد از افغانستان به ایران خواهند آمد، اما سردار شهید سلیمانی با تشکیل جبهه مقاومت کاری کرد که حتی فکر حمله به ایران برای آمریکایی ها و دست پرورده اش داعش، غیرممکن بود.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما در جنگ تمام عیار هستیم اما ملت ایران در کمال آرامش و امنیت زندگی می کند و این امنیت را مدیون ایثارگری شهدا هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha